Panevežyje

Šiandien per 100 tūkstančių garsiųjų vengrų „Ikarų“ kursuoja 46 pasaulio šalių keliais. Šie visų itin mėgstami autobusai pasižymi puikiomis savybėmis: jie patogūs ir vairuotojams, ir keleiviams, saugūs, be to, patrauklios išvaizdos, kurią sukuria puikiai su eksterjeru suderintas interjeras. Automobilių supirkėjai irgi pripažysta, kad tokių autobusų sunku rasti jau ir Lietuvoje. Jie pabrėžia, kad tai tikrai patikima autotransporto priemonė ir kad ją rasti ar supirkti tikrai reikia pasukti galvą.

Daugiau kaip 10 metų garsioji vengrų įmonė gamina „Ikarus-200″ modelio autobusus. Artimiausiu metu planuojama gaminti naujus autobusus „Ikarus 400″ miesto transportui ir „Ikarus-300″ tarpmiestiniam susisiekimui. Daug autobusų gaminama eksportui. Gamykla stengiasi juos pritaikyti prie skirtingų eksploatavimo sąlygų įvairiose šalyse, todėl pagrindiniai modeliai gaminami labai įvairių modifikacijų.

Autobusas superliuksas

Pavyzdžiui, vien ištaigingųjų autobusų superliuksų — ilgis svyruoja nuo 6,5 iki 10 m, juose telpa nuo 24 iki 50 keleivių. O juk gamykla gamina ne tik „liuksus”, — miestų transportui reikia vienokių autobusų, tolimoms kelionėms — Šiandien gamykla išleidžia apie 80 „Ikarus“ modifikacijų. Tai įvairūs miestams ir priemiesčiams skirti autobusai „Ikarus-553″, „Ikarus-554″, „Ikarus-260″, „Ikarus¬266″, „Ikarus-190″, „Ikarus-280″, „Ikarus-282″ bei „Ikarus-280T“, galintis kaip ir troleibusas prisijungti prie mieste įrengto kontaktinio tinklo.

Tolimoms ir tarpmiestinėms kelionėms, gaminami „Ikarus-212″, „Ikarus-250″, „Ikarus-254″, „Ikarus-255″, „Ikarus¬256″, „Ikarus-555″. „Super-Lux“ tipo autobusuose yra įrengti šaldytuvai, prausyklos, tualetai. Dar gaminami autobusai-parduotuvės, autobusai-salės…

Tarpmiestinis autobusas „Ikarus-250″ yra 12 metrų ilgio, 2,5 m pločio, jo aukštis — 3,21 m, svoris — 11 tonų, gali vežti 42-53 keleivius. Jame įrengtas dyzelinis variklis RABA-MAN D 2156 HM64, kurio galia 192 AG.

Sujungtas (dvigubas) autobusas „Ikarus-280″, kurių daug važinėja ir Lietuvos miestuose, gali vežti 35 sėdinčius keleivius ir 110-160 stovinčių. Jo ilgis — net 16,5 m, todėl turi ketverias duris ir galingesnį 220 AG variklį.

Visi naujausių modelių vengrų autobusai turi horizontalius keturtakčius dyzelinius variklius. Jie įmontuoti autobuso užpakalyje po grindimis. Tai leidžia geriau išplanuoti saloną. Sujungtuose autobusuose variklis įrengtas taip pat po grindimis tarp ašių.

Autobusų gamykla

Autobusų gamykla „Ikarus“ bendradarbiauja su tarybiniais automobilių mokslinio tyrimo institutais, automobilių gamyklomis ir automobilių transporto įmonėmis, autobusų parkais. Tarybų Sąjungoje bandomi nauji vengrų autobusų modeliai, bendromis pastangomis tobulinama autobusų konstrukcija.

Tarybų Sąjunga yra viena iš pagrindinių vengriškų autobusų pirkėjų. Apie 400 automobilių transporto įmonių mūsų šalyje eksploatuoja vengriškus autobusus nuo mažo gabarito 6,5 m ilgio mašinų iki sujungtų 18 m ilgio autobusų. Vien per dešimtąjį penkmetį mūsų šalies keliuose pasirodė 32 tūkstančiai „Ikarų“.