Kasmet pagamina apie pusę milijono įvairių automobilių

Lenkijos Respublikos mašinų gamyklos kasmet pagamina apie pusę milijono įvairių automobilių. Tai rodo jų didelį gamybinį potencialą. Lenkija įeina šalių — stambiausių pasaulio automobilių gamintojų pirmąjį dešimtuką. O kaip pas mus Lietuvoje, Raviliškyje? Supirkėjai pamini, kad čia automobilių apstu, kuriuos jie norėtų supirkti. Skambučių tikrai būna daug ir įvairiausių nuo prabangių iki visiškai sudaužytų automobilių.

Daugiau info apie automobilių pramonę

Lenkų automobilių pramonė. turi šešių dešimtmečių patyrimą. Dar 1923 metais čia buvo sukurtas originalus lengvasis automobilis „CWS T-1″, gamintas kelerius metus.

Iki Antrojo pasaulinio karo Lenkijos automobilių pramonė per metus pateikdavo vartotojams po keturis tūkstančius lengvųjų automobilių, kurių didesnę dalį gamino italų firmos „FIAT“ lenkų filialas. Automobilizacijos lygis tada, suprantama, buvo nelabai aukštas: 1938 metais Lenkija turėjo 54 tūkst. automobilių.

Po karo įsijungusi į socialistinių šalių sandraugą, Lenkija gana greit atkuria šią svarbią liaudies ūkio šaką, pradeda masinę automobilių gamybą nuolat jausdama nesavanaudišką broliškų tautų paramą.

1950 metais jauna. liaudies respublika gauna pirmąją tarybinių lengvųjų automobilių „GAZ-20-Pobeda“ siuntą. Tarybinės „Pobedos“ čia daugiausia buvo naudojamos kaip taksi, o po metų, Spalio revoliucijos 34-ųjų metinių išvakarėse, Zeranio automobilių gamykla FSO (netoli Varšuvos) pagal tarybinę licenziją pagamina pirmuosius lenkiškus automobilius M-20 „Varšava“. Tai modernizuotas , tarybinės „Pobedos“ modelis. Nuolatos tobulinamas automobilis „Varšava“ buvo gana ilgai gaminamas ir sėkmingai eksploatuojamas Lenkijoje ir užsienyje. Jų būta įvairių modifikacijų — universalai, pikapai, sanitariniai automobiliai.

Liublino sunkvežimių gamykla

1951 metais Liublino sunkvežimių gamykla pagamino pirmuosius 10 sunkvežimių „Lublin.“, kurie buvo sukurti pagal tarybinių sunkvežimių. GAZ-51 licenziją.

Dabar Lenkija gamina daug įvairių tipų automobilių. Tai ir mažo litražo lengvieji, ir sunkvežimiai, ir specialios paskirties automobiliai.

Lenkų lengvųjų automobilių gamybos centrai — dvi stambios gamyklos: Varšuvos FSO bei mažo litražo automobilių gamykla FSM Belsko-Biala mieste.

Pasirašiusios- sutartį su „FIAT“ firma, nuo 1968 metų šios gamyklos pagal licenziją gamina gana skirtingų Modelių lengvąsias mašinas — „Polski Fiat¬125p“ ir „Polski Fiat-126p“.

„Polski Fiat-126p“ skirtinas prie pačių mažiausių pasaulyje gaminamų automobilių. Šiandien, kai automobilių į gatves ir kelius pasipylė kaip iš gausybės rago, kai mažėja naftos atsargos, brangsta benzinas, maži automobiliai įsigyja vis daugiau gerbėjų, todėl šį lenkų automobilį mielai perka net tokios automobilizuotos šalys kaip VFR, Prancūzija, Belgija, Jugoslavija, Vengrija.

Daugiau info: automobilių supirkimas Radviliškyje

Parašykite komentarą